​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​I mars 2015 gick Nextport ​Business Relocation Partner och JLL samman och är nu verksamma inom affärsområdet J​​​LL Corporate Solutions. Besök deras webbsida..


Denna hemsida används nu istället som en blogg om allt som har med företagande och lokaler att göra. Inläggen kan komma handla om att hitta butikslokaler i Stockholm, butiksstädning, kontorsstädning, fastighetsförvaltning, kontorsflytt och mycket annat. Trevlig läsning.

Utomhusskyltning är en etablerad marknadsföringsmetod sedan länge, rent av en av de allra första reklamkanalerna. Detta annonsformat har utvecklats mycket genom åren. Från enkla textskyltar, till rörliga neonskyltar med 3D-effekter har den tekniska utvecklingen tagit häftiga språng. Inte minst när det handlar om skyltar i Stockholm. 

Inressanta trender inom skyltning

Under senare år har digitala skärmar blivit allt vanligare och blivit ett självklart inslag i vår gemensamma offentliga miljö. Den tekniska utvecklingen går snabbt framåt och möjligheten att ha uppkopplade skärmar som man kan uppdatera och styra på distans har gjort att man kan marknadsföra sitt företag via skyltar på ett alltmer flexibelt sätt. Det finns oändliga möjligheter att använda skyltar till att marknadsföra sig. Och det finns inget som tyder på att den utvecklingen kommer att stanna av. Här är några trender som kommer att göra digital reklam på skärmar till ett ännu större fenomen. 

  • Smartare system för interaktion. Teknik som möjliggör ansikts- och objektinkänning blir bättre och bättre med tiden. Detta gör det möjligt för företag och varumärken att på digital väg skapa större interaktion med potentiella kunder. Bland annat blir det allt vanligare med kampanjer där kameror och skärmar använts för att tvåvägskommunicera med förbipasserande personer. Vi förutspår att så kallad ”digital signage” tack vare fortsatt teknisk utveckling kommer att bli en alltmer populär marknadsföringsmetod.
  • Insikter genom big data. Insamling och analys av big data är ett område som växer allt mer. Genom dessa kunskaper kan man marknadsföra sig på ett smartare, snabbare och mer flexibelt sätt. Man kan kommunicera med potentiella kunder före, under och efter köpet. Exempelvis ger dessa insikter möjlighet att kunna uppdatera innehållet på digitala reklamskyltar i realtid. Anpassa skyltarna efter hur folk rör sig och hur konsumentbeteenden ser ut, så blir din marknadsföring med effektiv.
  • Sociala kanaler. Sociala medier är ett medium som växer och så lär det fortsätta ett bra tag till. Att koppla ihop digitala skyltar med sociala medier ger stora möjligheter att nå ut. Kundservicen underlättas, man kan dela sitt eget Facebook-innehåll på skyltarna eller varför inte fånga upp de hetaste hashtaggarna och dela innehåll som konsumenterna lägger ut? Denna utveckling har vi med största säkerhet bara sett början av.
25 Sep 2017

Dags för en lokalförändring


Vår affärsidé
är att med arbetsplatsen som utgångspunkt öka lönsamheten för våra kunder.
Genom våra tre kompetensområden skapar vi kundvärde.

 

ringarna svensk rubriker

 

Allt fler företag anlitar Nextport för att få stöd och ledning genom en lokalförändring. Syftet är att projektet ska bli lönsamt och att det ska genomföras på ett effektivt sätt. Nextport erbjuder hyresgästrådgivning, flyttprojektledning och processledning vid en lokalförändring och agerar projektledare under hela eller delar av projektet.