​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​I mars 2015 gick Nextport ​Business Relocation Partner och JLL samman och är nu verksamma inom affärsområdet J​​​LL Corporate Solutions. Besök deras webbsida..


Denna hemsida används nu istället som en blogg om allt som har med företagande och lokaler att göra. Inläggen kan komma handla om att hitta butikslokaler i Stockholm, butiksstädning, kontorsstädning, fastighetsförvaltning, kontorsflytt och mycket annat. Trevlig läsning.

Planerar du att öppna en sporthall? I sådana fall har säkerligen en tid framför dig som både är rolig och spännande – men också utmanande. När man ska öppna en sporthall ställs man inför de utmaningar som de allra flesta företagare gör. Hur ser konkurrensen ut? Är läget tillräckligt bra? Hur hittar jag en prissättning som täcker omkostnaderna, men som samtidigt inte skrämmer iväg kunderna? Frågorna är många, och det kan i början kännas svårt. Många som har öppnat sporthallar tidigare menar att man får chansa lite och ”kasta sig ut”.

Sedan ställs man givetvis inför mer specifika utmaningar när det kommer till att öppna en sporthall. Bara ett sådant beslut som vilket eller vilka sportgolv hallen ska ha tåls att övervägas länge. Skall det spelas på elitnivå i någon av sporterna du hyser rum åt i din hall? I sådana fall kan en sådan sak som att välja rätt sportgolv vara avgörande. Allting måste stämma.

Läget

Bland de vanliga utmaningarna när någon form av butiks- eller hallverksamhet ska öppnas återfinns läget. När det gäller sporthallar krävs väldigt stora ytor, och att ha dem centralt i lite större städer är därför svårt – eller dyrt. Om man väl hittar en lokal som är tillräckligt stor och belägen centralt i en större stad, är risken att den är väldigt dyr att hyra. Således är det inte ovanligt att sporthallar, med stora ytor sportgolv, ofta ligger ute i förorter och kranskommuner.

Med det inte sagt att sporthallar inte alls återfinns centralt i större städer. Däremot är det ofta lite mindre, och har ett antal år på nacken (priserna har höjts på senare år, och det var säkerligen billigare att öppna en förut). För den som vill öppna en stor sporthall, där flera olika sporter kombineras, får man ofta avstå från de mest urbana lägena.

Marknadsföring

En annan utmaning är hur sporthallen ska marknadsföras. Slår man upp den i ett tillräckligt bra läge finns viss chans att den kan marknadsföra sig själv i någon mån, men ofta krävs ett aktivt arbete för att kunderna ska hitta dit. Många gör det genom att arbeta med annonser i lokaltidningar och med plakat längs vältrafikerade vägar.

Andra väljer att syssla med sökordsannonsering. Det här innebär att man gör en annons som syns när potentiella kunder söker på till exempel ”sporthall i Stockholm” eller liknande sökfraser. Skriver du bra text på hemsidan finns chansen att du syns i sökmotorer utan att behöva betala per klick. Till exempel kan du skriva om din halls sportgolv, vilka aktiviteter som erbjuds och vad det kostar.

Mer info om sportgolv finns att hitta på denna sida: http://www.sportgolv.biz/.

7 jun 2018

Dags för en lokalförändring


Vår affärsidé
är att med arbetsplatsen som utgångspunkt öka lönsamheten för våra kunder.
Genom våra tre kompetensområden skapar vi kundvärde.

 

ringarna svensk rubriker

 

Allt fler företag anlitar Nextport för att få stöd och ledning genom en lokalförändring. Syftet är att projektet ska bli lönsamt och att det ska genomföras på ett effektivt sätt. Nextport erbjuder hyresgästrådgivning, flyttprojektledning och processledning vid en lokalförändring och agerar projektledare under hela eller delar av projektet.