​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​I mars 2015 gick Nextport ​Business Relocation Partner och JLL samman och är nu verksamma inom affärsområdet J​​​LL Corporate Solutions. Besök deras webbsida..


Denna hemsida används nu istället som en blogg om allt som har med företagande och lokaler att göra. Inläggen kan komma handla om att hitta butikslokaler i Stockholm, butiksstädning, kontorsstädning, fastighetsförvaltning, kontorsflytt och mycket annat. Trevlig läsning.

Vad prioriterar du när du väljer vilken flyttfirma som ska hjälpa till vid flytten? Som många andra tar du säkert in offerter från flera företag för att kunna jämföra och välja det billigaste alternativet. Men är priset det viktigaste? Ser man på de recensioner som lämnats på TrustPilot nämns priset sällan. Istället är det bemötande och smidighet som nämns som positiva egenskaper och något som kunderna uppskattar mycket. Läs mer här om en flyttfirma som uppfyller de kraven: flyttfirmabromma.se.

Vid en genomgång av recensioner på TrustPilot från tre olika flyttfirmor i Bromma var resultatet relativt lika. Det var ytterst sällan som kunderna lyfte fram priset som den största fördelen utan framförallt var det just service, bemötande och att företagen kunde hitta passande lösningar.

Den flyttfirma i Bromma som hade mest recensioner i början av 2018 hade ca 200 recensioner och ett genomsnittligt högt betyg. Det flera personer lyfter fram i recensioner till detta företag var bland annat ”proffsigt bemötande”, ”god service” och ”skötte sig jättebra”.

Ser man över dessa recensioner så nämns pris enbart vid ett fåtal tillfällen. Men då handlar det inte beröm för att det varit ett mycket lågt pris utan att man ”hållit det pris man lovat”.

Även om antalet recensioner varierar mellan de olika flyttfirmorna i Bromma så är det liknande hos alla. Priset nämns generellt inte och när det sker är det inte för att lyfta upp att man fått ett mycket lågt pris. Detsamma gäller om undersökning sker på flera andra stadsdelar i Stockholm.

Är priset inte relevant?

Det kan finnas flera orsaker till att priset inte nämns i recensionerna. Det kan betyda att bemötande och service värderas högre och att priset är en sekundär fråga för kunden. Men till stor sannolikhet handlar det om förväntningar och hur dessa uppfylls.

Om en flyttfirma ger en offert och anger exempelvis att det ska kosta 5000 kr och sedan fakturan är på detta belopp så är det inte någon överraskning för kunden. Det är lätt att mäta och jämföra. Gällande bemötande och service är det inte lika lätt att mäta. Förväntar du dig enbart hjälp med flytten, eller även att få hjälp med detaljer kring den? Förväntar du dig få hjälp på kvällen utan att det kostar extra osv.

De tre flyttfirmorna i Bromma hade alla högt betyg gällande service och bemötande. Kanske är det just förutsättningen för att kunna etablera sig på en marknad där pris visserligen är en konkurrensfaktor men inte lika avgörande som många i början kan tro.

16 feb 2018

Dags för en lokalförändring


Vår affärsidé
är att med arbetsplatsen som utgångspunkt öka lönsamheten för våra kunder.
Genom våra tre kompetensområden skapar vi kundvärde.

 

ringarna svensk rubriker

 

Allt fler företag anlitar Nextport för att få stöd och ledning genom en lokalförändring. Syftet är att projektet ska bli lönsamt och att det ska genomföras på ett effektivt sätt. Nextport erbjuder hyresgästrådgivning, flyttprojektledning och processledning vid en lokalförändring och agerar projektledare under hela eller delar av projektet.